Bijscholingen
We vinden het in onze praktijk erg belangrijk om op de hoogte te zijn van nieuwe ontwikkelingen en behandelmethoden zodat we aan elke patiënt een kwaliteitsvolle en efficiënte therapie kunnen bieden.
De logopedisten in onze praktijk volgen daarom op regelmatige basis opleidingen en bijscholingen
en zijn aanwezig op congressen.
Katleen Van Roosbroeck
reeds gevolgd:
Taalontwikkeling en taalontwikkelingsstoornissen: recente inzichten - KU Leuven
Trainingscursus Typ10 - C&Explore
Deelname aan 36ste Congres van de Vlaamse Vereniging van Logopedisten (Flanders Expo Gent)
Gebruik van apps in de logopedische therapie - Sandrine Decoster
Super Mega Knap! Nascholing over meervoudige intelligentie en het ontplooien van de talenten van alle kinderen - vzw Super Mega Knap
Zeer onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson and Paden
en andere - SIG Gijzegem
Tweedaagse opleiding Oromyofunctionele therapie (OMFT)
Socrautische gespreksmethode - Autisme Centraal
Opleiding Dyslexiespecialist- Stichting Pravoo
Nieuwe autoriteit en geweldloos verzet - OVSG
Autisme: motiveren en belonen - Autisme Centraal
Taalmaatjes: ouderbegeleiding bij kleuters met spraak- en taalproblemen - SIG Gijzegem
Sensorische prikkelverwerking: opstellen van een sensorisch profiel - SIG Gijzegem
Klasmanagement en omgaan met agressie - Kees van Overveld
Brainblocks
Autismevriendelijke coach - Autismecentraal
volgt de komende maanden:
Laurien Hamels
reeds gevolgd:
Stemsymposium: de stem in volle groei - KU Leuven
Taalontwikkeling en taalontwikkelingsstoornissen: recente inzichten - KU Leuven
Certificaat Vlaamse Gebarentaal 1ste jaar - Fevlado-Diversus vzw
Deelname aan 36ste Congres van de Vlaamse Vereniging van Logopedisten (Flanders Expo Gent)
Gebruik van apps in de logopedische therapie - Sandrine Decoster
Super Mega Knap! Nascholing over meervoudige intelligentie en het ontplooien van de talenten van alle kinderen - vzw Super Mega Knap
Taaldiagnostiek bij meertalige kinderen: een haalbare kaart? - SIG Gijzegem
Zeer onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson and Paden en andere - SIG Gijzegem
Diagnose en behandeling van velopharyngeale insufficiëntie, en psychologische begeleiding bij schisis - Schisisteam UZ Leuven
Betekenisvolle taken in de lessen Nederlandse taal - OVSG
Breed evalueren - OVSG
Taalmaatjes: ouderbegeleiding bij kleuters met spraak- en taalproblemen - SIG Gijzegem
IJsbergrekenen: wiskunde voor het GO! - Van In
TALENT: samen taal maken - Van In
Voorleessoftware SprintPlus
Zorgcontinuüm en redelijke aanpassingen - ONW Centrum
Coachende vaardigheden - ONW Centrum
Basis Creatief Dagboek - Sarah Timmermans
Handelingsplanmatig werken - ONW Centrum
De draad tussen ouder en kind - Gerrit Vignero
SOM-leerlabo: naar meer welbevinden op school voor leerkrachten én leerlingen - Inez Vandenbussche
Me, myself & I: inzichten uit creatieve therapie en werken aan zelfzorg - Sarah Timmermans
Voorleessoftware Aline en Kurzweil - Sensotec
Aan de slag met gedrag! - CLZ Leuven
Klasmanagement en omgaan met agressie - Kees van Overveld
Morfosyntaxis: een creatieve verkenning in communicatief gerichte taaltherapie bij kinderen (taalleeftijd van 1;06 - 7 jaar) - SIG Gijzegem
Mind, Set, Grow! - ONW Centrum & UCLL
Leespraat basiscursus - Heidi Van Ginkel, SIG vzw
Nieuwe autoriteit - ONW Centrum
Klasdynamiek - ONW Centrum
De vijf sleutels van effectief begrijpend lezen - Saartje Gobyn, Centrum voor Taal en Onderwijs
Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 20 (Hilde Heuninck) - SIG vzw
Onder- en overprikkeling voorkomen in de klas - SIG vzw
Online leertraject Fonologie - Academy De TaaltorenHanen Certificeringsworkshop It Takes Two to Talk® - SIG vzw & The Hanen Centre
volgt de komende maanden:
Gebarensysteem voor morfosyntax - SIG vzw
Methodieken en tools om te coachen - En Route (Sarah De Backer)
Paulien Mestrom
reeds gevolgd:
Diagnose en behandeling van velopharyngeale insufficiëntie, en psychologische begeleiding bij schisis - Schisisteam UZ Leuven
Basiscursus OMFT - Kwec (Peter Helderop)
Hodson en Paden: Onderzoek en behandeling van onverstaanbare kinderen - SIG vzw
Beginnende en gevorderde leesmoeilijkheiden remediëren op het niveau van de volledige lagere school - SIG vzw
Breuken zetten de rekenwereld op hun kop - SIG vzw
Beginnende & gevorderde spellingsmoeilijkheden remediëren op niveau van de volledige lagere school - SIG vzw
Praktische cursus Spelling - Kwec
Praktische cursus Technisch Lezen - Kwec
Ik zie het anders! Omgaan met richtingsmoeilijkheden en spiegelen bij kinderen- Marc Litière
volgt de komende maanden:
..
Dorianne Vervoort
reeds gevolgd:
European Symposium on Fluency Disorders: Presymposium Workshop: Assessment and Treatment of Stuttering:
Translating Theory to Practice - ESCF
Wat als... spreken niet vanzelfsprekend is? Communiceren met personen met ASS en een verstandelijke beperking (ComVoor) - SIG VZW
A Change in Thinking for Dysphagia Rehabilitation: The Strength vs. Skill Debate - KU Leuven
Specialisatie Parkinson - Parkinsonzorgwijzer Vlaanderen
Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 20 (Hilde Heuninck) - SIG vzw
Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 100 (Hilde Heuninck) - SIG vzw
Basiscursus OMFT - Kwec (Peter Helderop)
Hodson en Paden: Onderzoek en behandeling van onverstaanbare kinderen - Sig vzw
volgt de komende maanden:
...
Lien Dausy
reeds gevolgd:
Praktische cursus Spelling - Kwec
Praktische cursus Technisch Lezen - Kwec
volgt de komende maanden:
...